האלונג ביי
Floating fishing village in Halong Bay, Vietnam, Southeast Asia

אני מניח שרובכם שמעתם על המקום המיוחד ביותר בויאטנם, האלונג ביי הוא שילוב של נוף אפוקליפטי שנראה כאילו הסרט קינג קונג עשה ילד עם הסרט אווטר וכתוצאה מכך נולד מפרץ האלונג ביי.

האזור המיסטי מושך אליו מדי שנה את רוב התיירים המגיעים לויאטנם ובצדק. הוא בנוי מרצף של איים, 1600 במספר והוא אחד מ-7 פלאי תבל הטבעיים של ארגון אונסקו (תמיד כיף לסמן וי על פלא תבל), העונות המומלצות להגעה הן מרץ-אפריל, ספטמבר-אוקטובר. לרוע מזלי בפעמיים השונות שביקרתי במפרץ זכיתי למזג אוויר מאכזב, פעם אחת בחודש מאי 2015 מזג האוויר היה מעונן עם ראות חלקית (זה לא הפריע לחגיגה), ובפעם השניה בחודש מרץ 2017 זכיתי שוב למזג אוויר ערפילי שחסם לי את רוב הנוף (עורך כתבה זו הוא אדם בר מזל ואין להתייחס לנאחס המתבטא מתוך כתבה זו), מומלץ לבדוק את התחזית לפני שהולכים אבל גם כשהראות היתה לקוייה עדיין אפשר היה להנות מהנוף המרשים.

Ha Long Bay, Vietnam

המפרץ נמצא במרחק 170 ק"מ מהעיר האנוי והדרך היחידה לראות אותו בשיא תפארתו היא על ידי סירה, הויאטנמים שיכללו את העניין ותוכלו לבחור את סוג ה"קרוז" המועדף עליכם, החל מטיול יומי, סירת מסיבות עם עגינה באי פרטי ועד לסירות יוקרתיות עם מטבחי שף. ישנה סירה לכל תקציב, אני חייב לציין שהמחירים יהיו גבוהים בהרבה מהממוצא בויאטנם, תוכלו למצוא סיור יומי, במחיר שמתחיל מ 30$ שכוללים בתוכם הסעות מהאנוי ארוחה וסירות החל מ 70$, הכוללים לינה על הסירה עם עצירות באיים פרטיים ומסיבות עם 3 ארוחות ביום. חלק מהסירות מציעות עצירות קיאקים, כניסה למערות הרבות שישנם באי, ירידה לאיים ועצירות שחיה. בחרו את המסלול המועדף עליכם אצל אחת מהסוכנויות הרבות שנמצאות בהאנוי. כל הטיולים כוללים בתוכם איסוף מחדר המלון בהנוי כולל הנסיעה חזור, ככה שאין יותר מידי מאמץ וכל הסיפור הופך דיי פשוט.

Exploring Ha Long Bay

למשל בשנת 2015 אני וחברה שלי לקחנו "קרוז לזוגות" שילמנו 70$, אשר כללו לילה על הסירה ולילה באי קאט-בה. הרמה של החדר על הסירה היתה מעולה עם מיטה זוגית נוחה, מקלחת פרטית, וארוחות מעולות. האטרציות בדרך כללו עצירה במערה, עצירה באחד המפרצונים וכניסה למים. בנוסף היתה מגלשה מהסירה ומי שרצה יכל לקפוץ מהקומה השלישית של הסירה (בהצלחה), בן היתר חתרנו בקיאקים והיה לנו שעה שלמה לדחוף כמה בירות שרק רצינו. ביום למחרת עגנו בקאט-בה וישנו בבית מלון נהדר, בנוסף לכך יצאנו לטיול בתוך היער והגענו לאחת מנקודות הנוף היפות ביותר באי. מרוב שאני וחברה שלי נהננו מהאי החלטנו פשוט להישאר שם לעוד כמה ימים ולחזור ביום אחר עם הסירה (הויאטנמים מאוד זורמים ואפשר לבקש לחזור ביום אחר).

Beautiful nature in Halong Bay.

לעומת זאת בשנת 2017 טיילתי עם חבר טוב והאווירה היתה שונה, הלכנו על סירת מסיבות שכללה לילה באי פרטי שילמנו 80$, הקרוז התחיל עם דרינק קבלת פנים מוזיקה וחברה צעירים עשינו כמה עצירות במהלך הדרך עם משחקי שתיה ומינגלינג על הסירה. באיזשהו שלב הסירה עצרה והתחילו לזרוק פחיות בירה לתוך המים וכולם קפצו מהסיפון אל המים (אחלה דרך להוריד את כולם לבגד ים) האוכל היה מעולה ובלילה על האי הפרטי היתה ארוחת פירות ים, עכשיו אני אתחיל בזה שאינני חובב פירות ים אבל מי שכן אהב אמר שהיה מדובר באחת מהארוחות הטובות שאכל בימי חייו. הלילה בקאמפ על האי הפרטי היה טוב עם מוזיקה והמון משחקי שתיה.

אני רק זוכר שנחתתי על הבטן..

למי שאינו מעוניין בסיור יומי או לחליפין מי שמעוניין לחסוך כמה דונגים יכול לעלאות על מעבורת לאי קאט-בה במחיר של 5$ במידה ותרצו לצרף אליכם את האופנוע תצטרכו לשלם עוד 5$. לטבלאת המחירים המלאה ולשעות הפעילות הכנסו לאתר הבא:

www.catbavietnam.com

קאט-בה הוא האי הגדול ביותר בהאלונג ביי, מדובר באי טרופי יפייפה עם מערות רבות והיסטוריית מלחמה עשירה. במידה ואתם סתם מעוניינים לנפוש אז כדאי שתדעו שלקאט-בה יש עיר נופש של ממש עם ברים מסעדות ומועדונים וגם מכאן תוכלו לצאת לשיט במפרץ. מומלץ לעצור באי לפחות ליומיים ופשוט לטייל בכבישים עם האופנוע (במידה ולא הבאתם איתכם תוכלו לשכור בעיר) ולהנות מהיערות והטבע הפראי שניראה כאילו יד אדם עדיין אינה דרכה בו.