האנוי – המדריך לבליין
Drinking on the street, Hanoi, Vietnam

האנוי – המדריך לבליין

האנוי לבליין

היא ככל הנראה תשמש אתכם כתחנת פתיחה או יציאה מויאטנם, רוב האנשים רואים אותה כעיר צפופה מזוהמת רועשת ולא אטרקטיבית. ואתם יודעים מה? איזה שטויות הם מדברים. האנוי היא עיר מלאת שמחת חיים שוקקת צבעונית ומעניינת. תוכלו למצוא בה הכול החל מכוס בירה ב50 אגורות(נשבע) מכנס מקורי של אדידס ב-5 שקלים שווקי אוכל ומסעדות גורמה במחיר של מנת פלאפל בארצנו הקטקנטונת. אבל בשביל הנושא אשר סביבו התרכזנו כאן, סצינת חיי לילה מהסוערים שחוויתי בימי חיי. אז מה סוד הקסם בה אתם בטח שואלים? אתחיל בזה שהנוי מחולקת להמון מקטעים והאזור המועדף על ידי מטיילים הוא אזור אגם הואן קיים וכאן תמצאו את כל שתחפוץ בו נפשכם.

כשהגעתי לראשונה אל האנוי הגעתי לאחר רכיבה משמורת טאם קוק (דיר באלק שאתם מפספסים) הרכיבה ארכה 3 שעות(מה זה 3 שעות אחרי חודש רכיבה?) ולאט לאט נעלמו להם המרחבים ההרריים והירוקים שהתחלפו בכבישים ראשיים. התנועה רק הלכה וגדלה וככל שהעמקנו הנוף הפך אורבני יותר ויותר. המשכנו כל הדרך עד שהגענו לאזור אגם הואן קיים ומכאן הכול השתנה. מרגע שעברנו את שערי העיר העתיקה הרחובות היו מצוחצחים להפליא עצים אשר מקשטים כל פינת רחוב ואפילו החנויות ניראו מזמינות ומודרניות והאווירה הכללית הזכירה את תל אביב של פעם. קצת כמו מסע בזמן הייתי אומר.

מראה שבשגרה
מראה שבשגרה

חנינו את האופנועים בחניון מוסדר מכיוון שגם האנוי סובלת מאותה מחלה אשר סובלות כל הערים המרכזיות בעולם. מחסור עצום בחניה. אני ממליץ לכם לחנות במקום מוסדר מיכיוון שראיתי לא פעם ולא פעמיים אופנועים נגררים מצידי הדרך.

לפני שהגענו שמענו משתי מטיילות הולנדיות על הוסטל בשם האנוי רוקס

 מדובר בשם מותג בעיר, סצנת ההוסטלים בויאטנם היא מהחזקות בעולם ורובם זוכים בכל שנה בתחרויות ההוסטלים הטובים ביותר בכל הקטגוריות. אם אתם אוהבים להתערבב עם מטיילים מכל העולם בתוך אווירה חגיגית שלא תבייש מסיבת קולג', הגעתם למקום הנכון. אך אם נפשכם חפצה בקצת שקט ושלווה אתם מוזמנים להנות ממגוון בתי המלון באזור שגם ככה מוצעים במחירים נמוכים להפליא. ואגב גם אם אינכם לנים ברוקס תוכלו להגיע להנות מהבר ומהמסיבה החל מהשעה 6 בערב ועד 11 בלילה. יש 2 סבבים של בירה חינם החל מהשעה 6-7 ומהשעה 9-10, על בסיס שתה כפי יכולתך ללא הצורך בתשלום (בהצלחה)

אז אחרי שהשתכרנו כהוגן (חגגנו את סוף מסע האופנועים האגדי כמובן) והכרנו חברים חדשים הגיע הזמן לצאת ולחגוג כמו שצריך. סצנת חיי הלילה של האנוי חיה ובועטת אך במידה ואתם יודעים איך לדבר עם המקומיים או עם המערביים שחיים בעיר תזכו להכיר את אחת מהסצנות המיוחדות בעולם. בהאנוי ישנה סצנה "פרטית מחתרתית" בסגנון חבר מביא חבר. מקומות סודיים ללא שלט וללא הכוונה שרק יודעי דבר יכולים להגיע ולהנות מהם ואלו ידידיי הפנינות החמות ביותר ברחבי העיר.

פעם אחת נפגשתי עם בחורה בלגית שצללה איתי בפיליפינים והיא הציעה לי להצטרף אליה לבילוי בעיר. במרכז העיר העתיקה בלב כל ההמולה נכנסנו לסמטה קטנה וטיפסנו על מדרגות חירום של בניין ישן, דפקנו על דלת ומשפחה בעלת 3 ילדים פתחה לנו את הדלת ונתה לנו לעבור דרך הבית שלהם אל עליית גג שדרכה נכנסנו לבניין הצמוד האם היא מתכננת לחטוף אותי ולמכור את איבריי, עברה בראשי המחשבה ככל שהתקדמנו. אבל ושם נגלה לפנינו אחד החיזיונות היפים ביותר שהדרך המלוכלכת הזאת יכלה להוביל אותנו. נגלה לפנינו אחד הברים המגניבים ביותר שראיתי מימי חיי. האווירה היתה מחשמלת, האנשים היו אדירים וכל הרעיון ההזוי הזה הפך את החוויה לעוצמתית עוד יותר.

רחוב הבירה בבוקר
רחוב הבירה בבוקר

עוד המלצה נהדרת היא לחוות את תרבות בירת הרחוב של האנוי – BIA Hoi street ברחוב הזה תקבלו שיעור קצר על יוקר המחיה המקומי בשיעור של בירה קרה מהחבית במחיר מצחיק של50 אגורות ועד שקל אחד. הרחוב שוקק ומלא במקומיים שגודשים את הרחובות בישיבה על כיסאות פלסטיק שלא יביישו גן חובה. המקומיים שותים עד לא ידע! ואנו ממליצים לכם להצטרף אליהם לחגיגה שקל לשכוח אז תזכרו לצלם כי אנחנו לא זוכרים כמעט כלום. מפה מקושרת בתחתית הכתבה.

Drinking on the street, Hanoi, Vietnam
Drinking on the street, Hanoi, Vietnam

בנוסף ישנם מסיבות מחתרת רבות שמתרחשות בכל אזורי העיר, בכדי לשמוע עליהם תצטרכו כמו שאמרתי להכיר מערבי שחי בעיר ויודע מה מתרחש בכל רגע נתון, השותף שלי "זרם" עם אישה אוסטרלית שחיה מזה כשנה בעיר באחד הלילות שיצאנו להתהולל ואני כמו חבר טוב הנחתי לו לנפשו בקריצה ואיחולי הצלחה לבביים. למחרת בבוקר הוא סיפר לי שהיא לקחה אותו במונית במשך 35 דקות אל אזור אחר בעיר ושם הם הגיעו למסיבת רחוב ענקית מתחת לגשר.( העיר הזאת לא מפסיקה להפתיע אה?).

במהלך הלילה כשתסתובבו הרחבי העיר תוכלו לראות שהמסעדות והברים המקומיים יוצאים החוצה אל הרחוב, תמצאו את עצמכם יושבים על כיסאות נמוכים שמתאימים לילד בן 4 בגן אסתר כמו שהזכרנו מקודם. הויאטנמים מתים על הכיסאות הקטנים הללו ואתם תלמדו להנות מהישיבה המוזרה הזו עם הזמן. תוכלו להנות בכל פינת רחוב מבירה ביתית במחיר מצחיק של 50 אגורות ועד שקל אחד לכוס גם כאן. מעבר לכך ישנה סצינה ענפה של ברים ובתי קפה מעניינים ותרבות מתפתחת של בתי קוקטייל.

ישנם מועדונים רבים ברחבי העיר העתיקה ותוכלו למצוא הופעות חיות של דיג'ייס מהמובילים בעולם. אנחנו פספסנו את טיאסטו ביום! תקפידו לבדוק שבוע מראש לגבי הופעות בהאנוי ותתפלאו לדעת שאמנים רבים מקפידים לפקוד אותה.

בנוסף בעיר יש טרנד חזק של שאיפת גז צחוק מתוך בלונים, מדובר בהיי חזק במיוחד למשך 15-20 שניות של צחוק מטורף ואחריו הכול חוזר להיות רגיל. הויאטנמים מסתובבים עם בלוני ענק כאלו ומקפידים לשאוף בכל כמה דקות את הגז. רוב הברים והמועדונים ימכרו לכם גז צחוק ובהנוי המחיר זול במיוחד. ישנם אפילו ברים מסויימים אשר מוכרים אך ורק "בלונים".

Old town Hanoi
Old town Hanoi

מעבר לכך בהאנוי ניראה כי הסצינה הקלינרית חזקה בהרבה מכל שאר ויאטנם והמסעדות משאירות אבק לשאר האזורים, תוכלו למצוא כל סוג מזון שחפצה בו נפשכם ובמחיר שפוי לכל כיס. בנוסף סצינת אוכל הרחוב והבגטים עדיין קיימת אך המשטרה דואגת לסלק את רוחלי הרחוב ולכן תוכלו למצוא אותם לרוב בלילות. מדובר בחוויה של ממש, לכל טבח רחוב יש "שומר" אשר מתריעה לו מפני הגעת המשטרה. כאשר מגיע המשטרה השומר יצעק לכיוון הטבח ואתם תיווכחו במראה מדהים של סגירה ובריחה של מסעדת רחוב שלמה בתוך כמה שניות. אל תדאגו ברחוב לרוב משלמים אחרי שאוכלים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט