המדריך לתרמילאי החסכן
Your next destination

המדריך לתרמילאי החסכן

המדריך לתרמילאי החסכן

כמה זה עולה לנו?

אם בתקציב עסקינן אז אתחיל בזה שתאילנד תכבד את כל בעלי התקציבים החל מהתרמילאי העשוק ועד למטייל המפונק. בתאילנד אפשר לחיות כמו מלך בתקציב של עד 1000 שקלים בשבוע ואפילו הרבה מתחת, אני למשל ישנתי ביחד עם עוד חבר בבתי מלון פשוטים מה שחילק את ההוצאות על החדר בחצי, בנוסף הקפדתי לאכול אוכל רחוב ולקנות "פינוקים" ברשתות ה 7/11 ופאמילי מארט.

כאשר אנו מחשבים תקציב "חובה" ממוצא של 250 באט(25ש"ח) ללילה בחדר סביר עם מזגן (לאדם בחדר זוגי). ומוסיפים לזה 3-4 ארוחות ביום כשהממוצא הוא 50 באט (5ש"ח) למנה סה"כ 150-200 באט (15-20ש"ח). נוסיף לכל הכיף הזה גם 3 ליטר מים (חם בים) שיעלו לנו עוד 30 באט (3ש"ח) אנחנו כבר עומדים על תקציב השרדות בסיסי של 480 באט (50ש"ח) ליום. 

זול אה? אבל בינינו, עם מחירים כאלו מי מגיע לתאילנד כדי להתכלב? אפילו אני כאחרון הכלבים חייתי בתאילנד בתקציב יומי של 100שקלים (אלכוהול על בסיס יומי ששחק לי את הכיס ואת הכבד) אתם יכולים לתאר לעצמכם עד כמה קל לטייל במדינה הזולה הנוחה והנגישה ביותר בעולם.

long boat in Krabi
Railay beach in Krabi Thailand

איך לחסוך בסגירת מלון\הוסטל?

לא תאמינו אבל אפליקציות המלונות של אגודה בוקינג והוסטל וורלד אשכרה זולות משמעותית מהמחירים שפקידי הקבלה יוכלו תת לכם. לא פעם ולא פעמיים הגענו למלון ושאלו מה המחיר ופקיד הקבלה נתן מחיר שגבוה בחצי ממה שראינו באינטרנט וכשהראנו לו את המחיר שראינו בבוקינג, הוא אשכרה ביקש מאיתנו להזמין משם ושאין לו את האופציה לתת לנו את המחיר הזה. אפילו הואילו בטובם לתת לנו וויפיי כדי שנוכל לשכור את החדר.

Agoda

Sunset

איפה להמיר כסף?

רוב האנשים מזלזלים בעובדה שהמרת כספים יכולה לעלות לנו אלפי שקלים בטיול של כמה חודשים. שערי מטבע הם דבר שחשוב לשים אליהם לב ולמי מבינכם שמשתמש בכרטיס אשראי אני ממליץ לבדוק את תעריף המשיכה בחול, אצלי למשל מדובר על 5$ עמלת משיכה לא כולל השער הנוראי שלוקח לי הבנק על כל דולר. הכספומטים בתאילנד יקחו לכם עוד 100 באט עמלה.

בממוצא הייתי מושך 10,000 באט ומשלם 120ש"ח על עמלות דמי המרה וכו וכו..(כואב הלב 1200 באט) זה יותר מיום של כיף בתאילנד. השיטה הטובה ביותר לחסוך דמי המרה היא להגיע מראש עם דולרים לתאילנד ולהמיר בדוכן של סופר ריץ שבממוצא הייתי מפסיד 50ש"ח על כל 10000 באט.

קישור לאתר סופר ריץ –

https://www.superrichthailand.com/#!/en

הסניפים שלו פזורים בכל רחבי תאילנד והוא המומלץ ביותר.

עוד המלצה טובה להמשך הטיול בתאילנד תהיה להוריד את אפליקציית המרת כספים בכדי לסדר לכם את הראש כמה תשלמו בכל פעם, מנסיון אישי הייתי פותח את האפליקציה ימים כלילות במהלך מסעותי בתאילנד – 

https://www.xe.com/apps/android

Thai Baht

איך לחסוך בביטוח?

בתור חיילים משוחררים את זכאים להטבה מקופת חולים כללית של 3 חודשי ביטוח חול בחינם! כל שצריך לעשות הוא להתקשר למוקד כללית חול ולבקש את ההטבה, אף אחד לא ידאג לפרסם לכם את זה אבל מדובר בהטבה אמיתית עם ביטוח שחסך לי למעלה מ 600ש"ח.

למי שמעוניין לעשות ביטוח בחינם בלי יותר מידי כיסויים מוזמן להתקשר לחברת האשראי שלו ולבצע ביטוח חינמי הביטוחים משתנים מחברת אשראי לשניה, אני למשל טיילתי עם הביטוח של המאסטרקארד שלי במשך חודש ללא שום עלות.

הכיסויים היו מינימליים לחלוטין ולא כללו את רוב הדברים שכלולים בביטוח. אבל במידה והחלטתם שלא לעשות ביטוח מטעמי תקציב תמיד כדאי ללכת על בטוח ולקחת את הביטוח שנותנת לכם חברת האשראי בחינם.

Thai Train system

איך לחסוך בנסיעות?

מכיוון שתאילנד היא יעד זול עדיין אפשר לקנות כרטיסי טיסה פנימיים מראש במחירים מצחיקים של 12$-60$, ולכן מומלץ לקנות כרטיסי טיסה מראש. במידה ואתם אנשים ספונטניים שלא מוכנים לשלם על כרטיס טיסה מראש אמליץ לכם על אוטובוס התיירים בתאילנד, רכבים חדישים ממוזגים ונוחים לרוב יש אינטרנט ושירותים בנסיעות ארוכות ואפילו ארוחות בחלק מהנסיעות.

 מחיר הנסיעה זול משמעותית מקניית כרטיס טיסה בדקה ה-90 מכיוון שבתאילנד הטיסות כמעט תמיד מלאות.

מחיר נסיעה ממוצאת עומד על 600-1000 באט באוטובוס תיירים מבנגקוק כולל מעבורת לאחד האיים. נסיעה שאורכת לרוב בין 10-12 שעות. החסכון בין אוטובוס לטיסה הוא לא כזה גדול ולפעמים שווה להשקיע מעט יותר כסף ופשוט לטוס (זמן=כסף)

Your next destination

איך לחסוך באטרקציות?

תאילנד היא ארץ האטרקציות, בתאילנד יש הכול מהכול חוץ משלג. אני באופן אישי מעולם לא התמקחתי אבל יצא לי לראות חברים שבעזרת מיקוח נעים הצליחו להוריד מחיר אטרקציה ב300-400 באט מהמחיר המקורי. 

ברוב האטרקציות אתם תקבלו הסעה מהמלון וחזרה למלון כולל ארוחה, במידה ואתם קבוצה תמיד נהוג לקבל הנחה משמעותית. בנוסף אפשר לבקש שהנהג יעבור רק במלון אחד וכך תוכלו לקבל הנחה.

Deep forest Waterfall in Kanchanaburi, Thailand

מחירון התרמילאים לארץ החיוכים

* המחירון בבאטים

לינה בהוסטל – 100-300 לאדם

לינה במלון פשוט –  300-800 לחדר

אוכל רחוב – 30-70 למנה

 במסעדה מקומית – 40-100 למנה

מסעדה מערבית – 100-300 למנה

בירה – 30-50 בסופר 60-100 בפאב

קוקטייל – 40-120

השכרת אופנוע – 100-350

משקאות קלים – 10-30

חולצה – 80-250

סיגריות – 100-200

סרט בקולנוע – 120-200

שייק – 25-60

כתיבת תגובה

סגירת תפריט